weekened - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu weekened - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu

weekened

Blijf op de hoogte en volg Susanne

16 Februari 2014 | Nederland, Nederland

hallo,
ik hoop dat binnen kort de foto's ook er op kunnen.
Maar op dit moment is internet heel erg langzaam.

Weekend( 14-02 t/m 16-02)
Op naar Maranata. Dit is een eiland wat 5 uur rijden van ons vandaan is. Het ligt tussen de Golf van Guinea en de volta rivier. We hebben voortaan een vaste taxi, die ons overal heen brengt. Dat is Michael, hij is een goede vriend van Mawutor, onze Ghanese begeleider.

14-02
We hadden met Michael afgesproken dat hij ons rond 9 uur op zou halen. En ja hoor hij was er mooi om 9.30 uur. Allen nu waren wij een keer niet op tijd klaar. Het went namelijk best snel dat je niet op tijd hoeft te komen. . Na 2 uur rijden hielden we een tussen stop. We gingen lunchen bij een hotel.
Na 1 uur wachten kreeg de helft van ons het eten. En pas een half uur later kreeg de rest hun eten.
Daarna door gereden naar Maranata. We moesten eerst nog op een klein bootje om op het eiland te komen.
Je zag echt mooie huizen net als in Nederland met een speedboot en alles. En een stukje verder op zag je echt de armoede. Het is zo raar dat het zo groot verschil is. En daar stonden we op Maranata.
Hier stonden overal palmbomen en houtje hutjes, dit was onze slaapplaats voor het weekend.
In de avond ging het kampvuur aan en werd er gezellig gedanst samen met de Ghanezen.
Wow wat zijn die lenig zeg. En kunnen mooi dansen.

15-02
S’ ochtends werd ik al vroeg wakker door de honden die daar rond liepen. Ik heb mijn ontbijt bestelt en 1 uur later kreeg ik het pas. De rest van de middag hebben we lekker op het strand gelegen. De Ghaneze keken ons raar aan omdat wij in de zee zwommen. Wat blijkt dat de Ghaneze niet kunnen zwemen omdat ze dat nog nooit geleerd hadden. Omdat er veel zand in mijn haren zat en er geen douche waren had ik besloten om me haren maar in de rivier te wassen. Ik dacht mij bestel op tijd me avond eten want het kan even duren voor dat je het kreeg.
En dat bleek ook. Ik had om 17.00 uur eten besteld en elke keer gevraagd waar het beleeft. En pas om 22.30 uur had ik me avond eten. ‘S avonds waren alle Nederlanders die in Ghana zitten ook naar Maranate gekomen.
Dus onze eerste ervaringen uitgewisseld.

16-02
Zo nu weer naar ons huisje. We zijn op tijd aangereden omdat we hadden afgesproken om om 16.00 uur onze uniform op te halen. Wij waren optijd maar de eigenaar niet. Die was niet opkomen dagen. Wij hadden gebeld en kunnen het morgen voor stage op halen. Ik hoop dat hij ze nu wel aan de afspraak houdt want anders heb ik morgen geen uniform voor stage. Terwijl ik dit nu buiten op me gemakje aan het typen ben staan er nu een groepje kinderen om me heen. Ze zijn erg nieuwsgierig naar ons en kijken graag wat we doen.

  • 16 Februari 2014 - 22:06

    Jeanne Versmissen-Adriaans:

    Hoi Susanne, Je hebt wel een heel bijzonder weekend achter de rug. Ik geloof best dat de Ghanese kinderen heel nieuwsgierig zijn. Veel succes bij de stage morgen. Groetjes

  • 16 Februari 2014 - 22:46

    Brigitte Snoek:

    Hoi Susanne,
    Gaaf hoor dat jullie al naar Maranata zijn geweest, heerlijk relaxen.
    Ben benieuwd ofdat morgen je uniform klaar is anders is het een dagje zonder denk ik.
    Hoop dat je een leuke stage hebt, ik hoor het wel.
    Heel veel succes in ieder geval en ENJOYYYYY
    Groetjes Brigitte

  • 17 Februari 2014 - 03:45

    Gaudia Versmissen:

    Je avontuur is begonnen, al veel meegemaakt in een paar dagen, ben benieuwd naar je stage,fijn dat je al even hebt kunnen zwemmen en genieten van het weer en vrije tijd. Succes, ik blijf je volgen! groetjes

  • 17 Februari 2014 - 22:33

    Stijn V Gompel:

    Hey suus,
    Maranata is een erg mooie plek om te ontspannen.
    Bij die mooie huizen zijn ook 2 hotels, waar wij eerst altijd mochten gaan zwemmen (zoetwater zwembaden), misschien lkkr voor de volgende keer
    Gr stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hallo, 9 februari vertrek ik voor 4 maanden naar Ghana om daar stage te gaan lopen in het ziekenhuis.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9863

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Juni 2014

stage ghana

Landen bezocht: