week 2 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 Februari 2014 | Nederland, Nederland

20-02-2014 dag 12
Vandaag had ik weekend.
Ik was moe van alle indrukken van stage dus heb ik even rustig aangedaan.
Een huisgenoot was al 2 dagen flink ziek ze had last van overgeven en ze had diaree.
We besloten om met haar naar de dokter te gaan. Ze bleek een bacterie in haar darmen te hebben. Na lang wachten werd er besloten dat ze een nacht in het ziekenhuis moest blijven. Ze is naar het ziekenhuis gegaan waar ze zelf stage liep. Deze is groter en ze hebben daar privé kamers. Er mocht ook iemand blijven slapen .
In Ghana gaat het heel anders aan toe dan in het ziekenhuis in Nederland. Familie moet zelf voor het eten en drinken van de patiënt zorgen. Ook hoef je niet veel van de verpleging te verwachten. Niemand doet wat, dat moet de familie zelf doen. Het is dus een hoop geregel als er iemand in het ziekenhuis ligt. Maar als je met ze 10 man bent kan je veel met elkaar regelen. Alles is uiteindelijk goed gekomen en ze is een dag later weer wat fitter naar huis toe gekomen .


21-02-2014 dag 13
Vandaag ging ik mijn was wassen, dit gebeurde in een emmer met water een beetje sop. Het is een beetje te vergelijken met hoe ze vroeger voor de wasmachine in Nederland de was deden. Het is mij nog niet helemaal gelukt. Ik kreeg mijn witte kleren niet schoon. Iemand enig idee hoe mij dit wel lukt?
Het enigste voordeel is dat alles hier snel droog is aangezien het niet onder de 30 graden “afkoelt” en de zon bijna altijd schijnt.



22-02-2014 dag 14
Vandaag niet zo veel gedaan. Iedereen is een beetje moe en het is vandaag 40 graden . Het is dus ook niet echt weer om iets te doen.

23-02-2014 dag 15
Vanmorgen eerst naar de kerk geweest. De mis begon om 7 uur en duurde tot 9 uur.
We begonnen om 7 uur maar met 7 mensen in de mis. Aan het eind van de mis zat de kerk helemaal vol.
De Ghaneze komen zelfs te laat in de kerk. Echt een ervaring om in Ghana naar de kerk te gaan. Er werd namelijk veel gezongen en muziek gespeeld en klonk ook echt heel mooi. S’ middags moest het toiletpapier opgestookt worden en heb ik samen met een huisgenoot een vuurtje gemaakt.

  • 23 Februari 2014 - 21:24

    Fam. Vd. Aalst Uit Steensel.:

    hallo Susanne,
    gelukkig is je vriendin al wat beter. Wel heel erg om te horen dat ze in het ziekenhuis zelf niks doen.
    ik wens je nog veel plezieren geluk in Ghana.
    we blijven je volgen:)
    Groetjes Tessa en de rest.

  • 24 Februari 2014 - 14:03

    Brigitte Snoek:

    Hoi Suus en Mieke,
    Leuk weer om te lezen.
    Wat een ervaring om een huisgenote naar het ziekenhuis te moeten brengen, ook hier leer je weer van.
    Heeft Mieke ook een site?
    Laat haar mij maar een meiltje sturen?
    Is denk ik leuk dat ik haar ook ga volgen.
    Nou meisjes enjoyyyyy en pas goed op ellkaar.
    Groetjes Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hallo, 9 februari vertrek ik voor 4 maanden naar Ghana om daar stage te gaan lopen in het ziekenhuis.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 9867

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Juni 2014

stage ghana

Landen bezocht: