weekend week 4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu weekend week 4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Susanne Aalst - WaarBenJij.nu

weekend week 4

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 Maart 2014 | Ghana, Accra


06-03-2014 dag 26 donderdag avond
Wat een feest Onafhankelijkheidsdag
We hoorde muziek vanuit het dorp dus we gingen er heen om te kijken wat er te doen was.
Iedereen stond op straat. Maar we voelde ons niet erg op ons gemak dus we liepen door. We wilden wat gaan drinken aan de bar. Alleen die was dicht. Toen we de eigenaar zagen deed ze de tent voor ons open.
Tafels en stoelen kwamen naar buiten en open was ze voor ons. Na een paar drankjes ging we weer terug naar huis. Toen we weer bij de muziek uitkwamen. Was het al wat rustiger en we mochten bij een plein naar binnen. Hier was de sfeer erg gezellig en we hebben ons hier prima heel de avond vermaakt. Wel was ik blij dat we jongens bij hadden. Aangezien de Ghanezen ons wel erg leuk vonden. Maar als ik zei dat ik getrouwd was met een van de jongens die mee waren, lieten de Ghanezen je al snel weer met rust.

07-03-2014 dag 27 vrijdag
Dovenschool.
Vandaag heb ik een kijkje genomen bij de dovenschool.
Het is een grote school waar de kinderen ook wonen. Hier zitten 300 honderd kinderen op. Van verschillende leeftijden. Jongens en meisjes slapen apart. Vandaag was de school dicht maar de kinderen waren er wel en we mochten een rondleiding. De meisjes kamer zag er netjes uit. Ze sliepen met ze allen op 1 kamer met stapelbedden. Ze zaten tv te kijken en toen we binnen kwamen werd er enthousiast naar ons gezwaaid. Toen ik een foto wilde maken wilde ze er allemaal op. Ik moet zeggen dat het er echt stil was.
Ook de jongens waren in een andere kamer tv aan het kijken. Ook hier werden we hartelijk ontvangen.
Ze zaten achter een klein tv met ze allen. Ze hebben ook maar 2 wipwaps en 2 schommels die ze met 300 kinderen moeten delen. Dus delen kunnen ze wel heel goed.
Middag
Ben ik boodschappen gaan doen in Hogwee en zijn we naar een slager geweest.
Ik weet niet hoe het in Nederland bij een slager aan toe gaat. Maar het stonk er enorm. En ze hakken het vlees met een groot mes door en de botjes springen alle kanten op. Maar die lieten ze dan wel liggen. Ook lag er een geitenhoofd en koeien poten op tafel. En op een andere tafel lag apart vlees. Hier lagen de stierenballen, hersenen, lever enz. op.
Het was een dag vol met ervaringen.

08-03-2014 dag 28 zaterdag
Apen park en uit eten
Vandaag gingen we eerst naar de aapjes kijken. We kochten eerst wat bananen omdat we hebben gehoord dat de apen zo uit je hand aten. Maar vandaag hadden de aapjes volgens mij niet zo veel zin. Maar bij mensen kwam de aapjes de bananen uit je hand eten en bij de rest niet. En bij mij ook niet dus ik vond het een beetje tegen vallen. Maar Ik heb zo wel wilde apen gezien.
Vroeg in de avond hadden we besloten om te gaan uit eten. We gingen naar kpando met een trotro. In de verte zagen we een geit die bezig was met oversteken maar de chauffeur nam geen gas terug. Pas toen wij riepen van stop nam hij gas terug maar het was net te laat. We reden over de achter poot van de geit. Die vervolgens op 3 poten verder liep.
Toen we daar aankwamen hadden we ons eten rond half 7 besteld. Ik had rijst met kip en vis besteld. Het was een klein restaurant en hadden ook maar 2 menu kaarten. Maar we konden wel kiezen. Er werd daar buiten gekookt op open vuur. En kennen jullie nog zo’n WC die ze vroeger hadden. Dat er een gaat in de grond is daarom heen een houten hokje en boven het gaat in de grond was het afgedekt met hout en een gat er in. Nou zo’n WC hadden ze daar ook. Dus het stelde allemaal niet veel voor.
Rond 9 uur hadden we dan onze avond eten. Ik had allen niet verwacht dat ik een hoofd van een vis kreeg.
Dus dit was voor mij de eerste keer dat ik een stuk hoofd van een vis heb gegeten. Het was nog best lekker ook.
Daarna liepen we in het donker naar de taxi plaats. Er kwam iemand naar ons toe gelopen en vroeg waar we heen wilde. Daarna maakte hij iemand wakker die in een trotro lag te slapen.
Toen de taxi chauffeur uitstapte kon die nog eens niet meer rechtlopen van de alcohol. Toen we zeiden dat we niet in wilde stappen omdat die dronken was. Zei hij iedereen is dronken. En dat bleek ook. Het was moeilijk om een nuchtere chauffeur te vinden. We hadden er een gevonden alleen daar konden maar 5 mensen in de auto. Dus de helft ging al naar huis en wij gingen veder opzoek naar een nuchter chauffeur. We dachten er één gevonden te hebben en we stapte in. Hij ging nog even snel bij iemand papier wisselen. OF te wel hij pakte het rijbewijs van zijn broer. Want zijn broer was niet meer bevoegd om te rijden. Ik zeg liever bekwaam dan bevoegd toch. Uiteindelijk waren we veilig thuis gekomen.


09-03-2014 dag 29 zondag
Tocht van 6 uur of toch niet
Vandaag stond er op de planning om een toch te lopen van 6 uur rond de watervallen.
Dus vroeg uit bed. Alleen tijdens het ontbijt voelde ik me niet erg fit. Ik kreeg last van maagzuur en was erg moe. Dus had besloten om samen met nog iemand anders thuis te blijven en rustig aan te doen.
Ik zit er nu al een maand wat gaat de tijd snel

  • 10 Maart 2014 - 16:12

    Brigitte Snoek:

    Hoi Susanne,
    Wat een gezellig verhaal weer en wat maken jullie allemaal mee.
    Jammer dat je niet fit was om met de tocht mee te gaan maar die hou je gewoon tegoed moet je maar denken.
    Hopelijk ben je al wat opgekanpt.
    De schommel op de dovenschool hebben onze stagiaires van vorig jaar cadeau gedaan.
    Doe het rustig aan en enjoyyyyy
    Groetjes Brigitte

  • 10 Maart 2014 - 19:03

    Rian Leijten:

    Hoi Susan
    het is daar bij jullie nooit saai volgens mij,genoeg te beleven.
    leuk om jou zo te volgen, nog veel plezier
    gr tante rian en de rest.

  • 11 Maart 2014 - 12:02

    Ad V D Aalst:

    hoi susan
    leuk om al jou verhalen te lezen,veel plezier daar nog.
    ome ad

  • 18 Maart 2014 - 20:09

    Esther:

    Hee Suuus!
    Wat een leuke verhalen!
    Heel veel te beleven daar, komt goed!
    Ben weer benieuwd naar een nieuw verhaal!
    Geniet er nog van, voordat je het weet ben je weer in ons kikkerland!
    Groetjes! xx van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hallo, 9 februari vertrek ik voor 4 maanden naar Ghana om daar stage te gaan lopen in het ziekenhuis.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 9870

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Juni 2014

stage ghana

Landen bezocht: